Clubul Fotografilor

Portrete indoor

30 aprilie 2022
Avatar for Serban TucaSerban Tuca
PORTRETE INDOOR
Deoarece este vorba de persoane fotografiate din mână, fara stative(trepied, monopied..) vom avea risc de mişcare atât la nivelul subiectului, cât şi al aparatului.
Pentru utilizarea la maximum a luminii existente vom deschide diafragma la maxim şi vom opta pentru obiectivele cele mai luminoase, de exemplu un 50mm 1/4 si vom folosi sensibilitatea cea mai mare a aparatului la care încă nu ne deranjează zgomotul.
Dacă timpii de expunere rezultaţi nu sunt suficient de scurţi pentru fotografierea din mână, vom declanşa în momentele în care subiectul nu se mişcă, cu toată grija pentru a nu mişca aparatul. Vom face mai multe imagini, ceea ce va creşte şansele să avem una suficient de clară chiar la timpii lungi de expunere folosiţi.
Vom folosi focale mai scurte, deoarece mişcările aparatului şi subiectului sunt mult mai puţin vizibile în cadrele mai largi, iar profunzimea va fi mai mare.
La portrete suntem în primul rând interesaţi de timpul de expunere, deoarece vom fotografia din mână subiecte în mişcare.
Problema in aceasta situatie este amplificată de folosirea teleobiectivelor, care sunt mult mai sensibile la mişcarea aparatului la fotografiere. Din fericire, o bună parte din telezoom-uri dispun de stabilizare optică.
Totuşi, pentru a avea o rată de reuşită rezonabilă la portrete, vom avea nevoie măcar de un timp de expunere în jur de 1/125s.
Doar în cazul în care subiectul nu se mişcă deloc, putem coborî timpul către 1/60s, cu riscul obţinerii de imagini cu neclaritate de mişcare.
Timpii scurţi de expunere sunt favorizaţi şi de faptul că la majoritatea portretelor vom dori o profunzime mică, care se obţine prin deschiderea diafragmei, folosind foarte bine lumina existentă.(NE ADUCEM AMINTE CARE SUNT TIMPII SCURTI SI CARE SUNT LUNGI?)
Vom folosi sensibilitatea cea mai mică pe care ne-o permite lumina pe care o avem la dispoziţie, după ce am fixat timpul de expunere la o valoare rezonabilă şi am deschis diafragma în apropierea luminozităţii obiectivului.
Serban Tuca
Author: Serban Tuca