Azi vorbim despre un subiect mai putin inteles. JUXTAPUNEREA.
Definiția juxtapunerii este punerea a două lucruri împreună pentru a arăta un contrast putenic. În fotografie folosim compoziția, utilizarea inteligentă a perspectivelor forțate sau recuzită așezată cu atenție pentru a transmite contrastele din imagine. Fotografiile se pot baza, de asemenea, pe ideile și identitățile culturale ale spectatorilor.
Juxtapunerea in fotografie este un instrument foarte puternic. Poate arăta seriozitate sau poate transmite o reprezentare comică a unei scene, a unui decor sau a unui concept.
Juxtapunerea in fotografie este un instrument foarte puternic. Poate arăta seriozitate sau poate transmite o reprezentare comică a unei scene, a unui decor sau a unui concept.
1. ANIMAT VS NEÎNSUFLEȚIT
Da, este Picasso.
Regretatul ROBERT DOISNEAU il are pe Picasso asezat la o masa, iar rulourile de paine iau locul mainilor. Ceea ce face ca această imagine să funcționeze, este că la început este subtilă, întrucât accentul tău se plasează pe ochii artistului.
Ceea ce face din aceasta o imagine juxtapusa este că vedem neașteptatul. Vedem mâinile cu colțul ochilor și abia atunci când ne concentrăm atenția observăm conflictul.
Ceea ce face din aceasta o imagine juxtapusa este că vedem neașteptatul. Vedem mâinile cu colțul ochilor și abia atunci când ne concentrăm atenția observăm conflictul.
2. MARE VS. MIC
Un exemplu de juxtapunere foarte de bază este de a oferi două idei contradictorii într-o singură imagine. Putem face asta cu ceva ca diferențe de dimensiune. Una mare și alta mică. Și putem consolida acest lucru prin relația subiecților.
Aici, un tată ține mâna copilului său.
Aici, un tată ține mâna copilului său.
3. MARE VS. MIC (POST-EDITARE)
Un alt mod de a arăta diferențele de dimensiune între două obiecte este crearea efectului în timpul post-procesării.
Aici, o fotografie a unui băiat tânăr este suprapusă deasupra unei imagini a Romei. Ca dimensiune, devine o figură asemanatoare cu Godzilla, terorizând Piața Sf. Petru.
Aici, o fotografie a unui băiat tânăr este suprapusă deasupra unei imagini a Romei. Ca dimensiune, devine o figură asemanatoare cu Godzilla, terorizând Piața Sf. Petru.
4. NEGRU VS. ALB
Culorile sunt o modalitate excelentă de a arăta juxtapunerea. Și nu există două “culori” care să contrasteze mai bine decât albul și negrul. Acest lucru se datorează faptului că alb-negru au o semnificație dincolo de rolul lor de “culori”.
5. GRAS VS SLAB
Un alt domeniu simplu de analizat este fizionomia contrastanta a oamenilor grași și slabi. Acest lucru poate funcționa si cu alte obiecte, atât timp cât le selectați într-o imagine prezentată altfel.
Din punct de vedere vizual, contrastul și juxtapunerea din această imagine sunt foarte evidente. (Foto -Vivian Maier)
Din punct de vedere vizual, contrastul și juxtapunerea din această imagine sunt foarte evidente. (Foto -Vivian Maier)
6. EMOȚIE vs EMOTIE
Fotografii folosesc tot timpul diferența dintre prim-plan și fundal.
Aici, folosim interacțiunile prim-plan și fundal ca juxtapunere. Există cuplul de pe panou care se sărută pe fundal, în timp ce cele două persoane aflate în prim-plan se îndreaptă departe unul de celălalt.
Aici, folosim interacțiunile prim-plan și fundal ca juxtapunere. Există cuplul de pe panou care se sărută pe fundal, în timp ce cele două persoane aflate în prim-plan se îndreaptă departe unul de celălalt.
foto Henri Cartier-Bresson
7. SĂNĂTOS VS. NOCIV
Puteți schimba percepția oamenilor despre ceva folosind recuzită. Aici, rodia a fost transformată într-o grenadă. Această idee este foarte simplă, ambele obiecte arată foarte asemănătoare cu formele sferice. Însă sensul s-a schimbat.
Fotograful vrea să transmită că rodiile sunt mortale? Poate ne arată pur și simplu contrastul dintre ceva sănătos și ceva dăunător. (foto Brad Craw’s)
Fotograful vrea să transmită că rodiile sunt mortale? Poate ne arată pur și simplu contrastul dintre ceva sănătos și ceva dăunător. (foto Brad Craw’s)
8. MAȘINĂ versus OM
Juxtapunerea poate atinge suprarealistul. Aici, avem o fotografie aeriană care folosește tiparele și juxtapunerea.
Decalajul puzzle-ului rupe modelul, deoarece ne așteptăm să vedem o altă mașină. Iar persoana creează un contrast între natural și om.
Decalajul puzzle-ului rupe modelul, deoarece ne așteptăm să vedem o altă mașină. Iar persoana creează un contrast între natural și om.
9. LINII VS. CERCURI
Formele servesc ca modalități excelente de a aduce interes pentru o imagine. Ele sunt în mod inerent contrastante.
10. EXEMPLE DE JUXTAPUNERE CONCEPTE MIXTE
Nu putem găsi întotdeauna exemple de juxtapunere în lumea din jurul nostru. Uneori, îl putem crea în timpul post-procesării.
Aici s-au contopit o imagine cu un copac și un nor format de o bomba atomica. Moartea și viața într-o singură imagine.
Aici s-au contopit o imagine cu un copac și un nor format de o bomba atomica. Moartea și viața într-o singură imagine.
11. ARHITECTURĂ NOUĂ VS. VECHE
Arhitectura este aproape inevitabilă. Se creeaza un adevarat contrast intre stilurile arhitecturale. Luați în considerare imaginea de mai jos.
12. TINERI VS. BĂTRÂNI
Nimic nu ne atrage privirile mai mult decât imagini care arată bătrâni și tineri in acelasi cadru. Vedem transmiterea informațiilor, a culturilor și tradițiilor prin interacțiunile lor. O amintire blândă că viața este trecătoare și timpul trece atât de repede.
Cum sa facem o fotografie dinamica
Prev post
Fotografia de tip PEISAJ URBAN
Next post